Ambo Akan Mencatat Apa Sahaja, Tidak Terhad Kepada Apa-Apa Syarat. Apa Sahaja Terlintas Dan Ada Bahan, Akan Ambo Masukkan Kedalam Blog Ini. I Just Want To Enjoy, Enjoy Yourself Too


29 Mac 2009

Harga Makanan Di Kelate Dan Terengganu

Hari ini ambo balik Kota Bharu atas satu urusan peribadi. Bertolak dari Dungun jam 6 pagi dan singgah makan nasi berlauk kat Kuala Besut jam 0900 pagi. Boleh tahan sedapnya, untuk sepinggan nasi berlauk ikan aya dan secawan teh harganya RM4.00 sahaja.

Tengahari selesai urusan peribadi, ambo ingat nak pekena sup tulang kat Tambatan Diraja, tapi disebabkan bandar sesak, ambo singah makan kat satu kedai kecik jalan ke Kg Sireh, tepi simpang masuk untuk ke Tesco. Nasi putih bungkus berlaukkan gulai dalca ayam + ayam goreng madu dan teh-o-beng harganya RM3.50 sahaja! Lagi murah dari makan nasi berlauk pagi tadi.

Kesimpulannya, makanan kat Kelate masih lagi lebih murah walaupun jika dibanding dengan negeri Terengganu. Kuala Besut dan Kelate sangat dekat dan bercakap bahasa yang sama, tetapi harga makanannya tidak sama.


Tiada ulasan:

Copyright Controlled @ Mohd Sanori Abu Bakar @ 18 Januari 2009